Освен като инструмент за конкуриране между агенциите за недвижими имоти, интернет служи и като поле за сътрудничество и обмяна на бизнес между тях. Като цяло компаниите в сектора са положително настроени към възможностите, които интернет им дава, като на онлайн маркетинга се обръща все по-голяма внимание през последните една-две години. Това са част от изводите от запитване на Investor.bg сред агенциите за отношението на бранша към предимствата на интернет присъствието.
Намирането на най-подходящата оферта за клиента и съвместната работа между компаниите става значително по-лесно благодарение на интернет, смята Теодора Димитрова, президент на ERA за България и Румъния. Друго предимство според нея е това, че е онлайн обявите са удобен начин агенциите да достигнат до клиентите, особено в големите градове, където хората са по-заети.
Посредством интернет комуникацията офертите лесно могат да бъдат сравнявани от клиентите, добавят от Orange Estates. "Това става много по-лесно, отколкото при другите медии. Смятам, че вече дори и колегите, които бяха скептично настроени, са вече убедени”, казват от компанията.
Съгласно проучвания на Orange Estates през 2008 г. около 50% от търсенията на имоти идват от интернет, докато през 2009 г. този процент е вече 70-80%. От компанията уточняват обаче, че това се дължи и на пренасочването на част от рекламните бюджети от печатните издания и имиджовите реклами към интернет рекламата и онлайн комуникацията.
Наред с интернет предимствата, брокерите описват и някои недостатъци. По думите на Димитрова не е сигурно дали дадена публикацията е коректна, тъй като е възможно един имот да е публикуван 30 пъти на различни места, с различна цена и с различни характеристики. Според нея разрешаването на този проблем може да стане единствено по правен път.
Една от възможностите е да се ползват добрите практики от други страни като мултилистинг системата. При нея всяка оферта се публикува от агенция, която ексклузивно е ангажирана да маркетира имота на своя клиент. В този случай може да сме сигурни, че офертата е на реална цена и се избягват възможните спекулации, обяснява Димитрова.
Агенциите признават, че непрекъснато работят по утвърждаване на своето присъствие в онлайн пространството. От ERA посочват проект, включващ вътрешнофирмена система и сайт, в който са вложили 50 хил. лева. за последните две години. За 2010 г. компанията планира добавяне на ново приложение на сайта. През 2009 от Orange Estates пък са инвестирали в развитието на цялостна онлайн маркетингова стратегия, в това число присъствие на компанията в редица социални мрежи, оптимизацията на сайтовете й и подобряване на тяхната позиция в интернет търсачките. От компанията също възнамеряват да продължат и през 2010 г. усилията си в тази посока.
източник: investor.bg
13.01.2010.
Elon Musk launches America Party as a pro-tech alternative to the two-party
system
-
Following through on his threat to Trump, Musk announces he has formed the
'America Party' to break through the American duopoly and bring tech
interests t...
Преди 11 часа
Няма коментари:
Публикуване на коментар